En stor del af salget i detailbranchen går efterhånden over til E-handel. Folk handler på nettet som aldrig før. Det er hurtigt, nemt og bekvemt. Også selv de store byggemarkeder som Davidsen Tømmerhandel, der sælger store produkter, er godt fremme, når det gælder online handel. Der er et ordsprog, der siger, at man skal gøre det, man er bedst til og lade andre om resten. Det ordsprog passer godt, når emnet falder på E-kommunikation.
Som garvet byggemarked, er spidskompetencerne på den daglige drift
En virksomhed som Davidsen Tømmerhandel har sine spidskompetencer som viden om deres produkter, markedet, forbrugerne og det at sælge varen i butikken. Når vi kommer til E-kommunikation, så er der tale om en helt andet platform, hvor spillereglerne er helt anderledes. Det vil sige, at selvom man er en garvet forretningsmand inden for sin branche, så kan man pludselig komme til at føle sig på glatis, når det gælder den online handelsverden.
Davidsen køber sig til rådgivning og sparer penge ved at undgå fodfejl
Her kan man heldigvis købe sig til andres erfaringer og kompetencer. Det har Davidsen gjort ved at indgå et samarbejde med Martin Phil, som er E-handels rådgiver. Det er guld værd at indgå et sådan samarbejde, hvor man kan nyde godt af de guldkorn, som andre har tillært sig gennem tiden, og så kan man gå pænt uden om begynderfejl, som kunne have kostet virksomheden dyrt.
En stærk profil på nettet er essentiel for en god placering blandt konkurrenterne
En sæsonbaseret virksomhed som Davidsen, har brug for at have en stærk profil på nettet. Det er jo i princippet store dele af deres varesortiment, der udskiftes ved hver sæson. Det vil sige, at forbrugerne ingen idé har om, hvad de har at tilbyde, med mindre de ser dem eller har dem i baghovedet så de selv opsøger den relevante information.
Her skal virksomheden altså være god til at kommunikere sine budskaber ud på nettet. Når man er i så stærk konkurrence med andre byggemarkeder, så kan det blive noget af en kamp. Netop derfor er det smart at have en professionel rådgiver ved hånden, så man ikke snubler ved målstregen og lader kunderne gå hen til konkurrenten. Det sparer altså både Davidsen tid og penge på den lange bane, når rådgiveren hjælper dem med at undgå fejl og hjælper dem med at hive flere kunder i land.